Koutek golfových pravidel: mohu použít dvě markovátka?

Koutek golfových pravidel: mohu použít dvě markovátka?

Většina golfistů v,í jak označit míč na grýnu. Ale setkala jsem se s případem, kdy jeden hráč po označení míče mincí, si položil ještě jednu minci zhruba deset centimetrů za první minci. Zřejmě se jednalo o snahu si zlepšit představu pomyslné dráhy patu. Což mě celkem překvapilo. A vysvětlení je jednoduché.

Pravidlo Rule 10.2b(2) zakazuje pokládat jakýkoli předmět, který by napomáhal lépe identifikovat pomyslnou dráhu úderu. A to na grýnu i mimo grýn.

Pravidlo v přesném znění:

10.2b Jiná pomoc (1) Ukázání směru hry, když míč leží jinde než na jamkovišti. Hráč si může nechat ukázat směr hry:

  • Svým nosičem nebo jakoukoli jinou osobou tak, že si stoupne ve směru hry nebo blízko něj, avšak dotyčná osoba musí ustoupit stranou předtím, než hráč zahraje ránu.
  • Položením předmětu (třeba vaku nebo ručníku) na hřiště, avšak daný předmět musí být odstraněn předtím, než hráč zahraje ránu

To znamená, že hráč porušil pravidla a následovat bude penalizace. Proto si dávejte pozor na to, abyste míč označovali „markovali“ správně a nesnažili si tím získat výhodu.

Image by Lenka Novotná from Pixabay

Přečíst nyní  Není třeba hrát přesné rány, abyste zahráli skvělý výsledek
Napsat komentář

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping