Anna Nicole Golf Academy 603 322 190

nicole(a)nicolegolf.cz

12 Červen 2022

komentáře

0
 12 června, 2022
 0

Prožíváte na golfovém hřišti stres? Vím, jak ho zmírnit!

 

Asi každý, kdo hraje golf,někdy zažil pocit, jakoby stál na hřišti vůbec poprvé a klepou se mu ruce. Alespoň tak si můžeme popsat situaci, kdy jste hráli v předchozím kole dobře a ve druhém to nechcete zkazit. Již na začátku takové hry přichází do hry nervozita, která vám může zničit výsledek. Možná jste zažili pocit, že jste měli jen několika centimetrový pat, při kterém se jamka zmenšila tak, že máte pocit, že se do ní míček nemůže vejít.

Je pár triků, jak se pokusit tento pocit zmírnit a i navzdory stresu dokázat zahrát dobrý výsledek. Je to samozřejmě otázka cviku a jako vše, je nutné natrénovat a nebude to fungovat ihned. Proto jsem pro vás připravila několik rad, jak se vypořádat se stresem při hře.

Přečíst nyní  5 věcí, které by měl každý golfista udělat před koncem sezóny

Hrajte chytře

Je třeba, abyste si před hrou zvolili taktiku, kterou budete na hřišti používat a tu neměnili. Pokud máte v plánu hrát opatrně a chytře, tak tuto taktiku na hřišti neměňte. I když se zdá, že na lehké jamce můžete útočit na birdie, je dobré stále dodržovat plán a nehrát heroické údery. Bez dobrého a chytrého plánu hry se na hřišti neobejdete.

Vím, kdy mohu riskovat

Je dobré si uvědomit, kdy je dobré riskovat, a kdy naopak trochu ubrat. Dejme si příklad: pokud hrajete na grýn, za kterým je blízko vodní překážka, tak je lepší být o trochu kratší a raději spoléhat na dobrou příhru a jeden pat. Než riskovat úder blízko k jamce, který by ale také mohl skončit ve vodní překážce a vy dostanete trestné údery. Někdy je lepší zahrát klidné bogey  než  riskovat ve snaze zahrát birdie, double bogey či horší výsledek.

Hrajte hezké údery

Proti stresu při úderu můžete bojovat jednoduchou fintou. Když stojíte nad míčkem, tak si řekněte, že chcete zahrát hezký úder. Udělejte jen jeden cvičný švih, který dokončíte až do finiše. Následně už odehrajte míč a nehodnoťte úder, ještě než ho odehrajete. Snažte se udělat na pohled hezký švih a dokončit ho. Nebudete tak příliš podvědomě ovlivňovat míč, aby letěl směrem na jamku, ale necháte hlavu, aby dala tělu příkaz, co má udělat automaticky. Necháte to tedy jen na hlavě, která ví, co má udělat a to co máte natrénované.

Přečíst nyní  Jak si užít pro-am na maximum!

Nemusím dát každý putt

Hráči si často stěžují, že nedávají dostatečně dost jednopatů. Ale již si neuvědomují, že zahráli více trojpatů, než by bylo potřeba. Někdy přílišná snaha o trefení jamky, vyústí v trojpat. Proto si při každém patu představte, že je jamka velká minimálně jako kýbl a vy se k ní snažte  přiblížit co nejvíce, a ne příliš agresivně útočit na jamku. Vaše ruce budou klidnější, stejně jako vaše mysl. A uvidíte, že pokud se budete méně snažit za každou cenu dát míček do jamky, výsledky se brzy dostaví.

Naučte se hrát i ve skafandru

Možná vám někdy přijde, že se cítíte jako svázaní.  Nebo máte pocit, jako byste byli oblečeni do skafandru, ve kterém se nemůžete hýbat a  vaše tělo vás neposlouchá. Míček tak jako tak budete muset odehrát. Tak už se na to připravte na cvičné louce před hrou. Představte si svůj pocit, který prožíváte, když jste nervózní. Snažte se jej definovat: „J á si připadám, že mám nohy zalité v betonu“, v tomto případě se snažte si tento pocit neustále zvětšovat a představte si, že beton kolem nohou dál tvrdne a zvětšuje se jeho objem. Hrajte s tímto pocitem údery a uvidíte, že to jde i s nohama v betonu. Následně vás tento pocit sám opustí. Je to kouzlo imaginace. Více o imaginacích budu psát v některých mých dalších článcích.

Zažijte dokonalou relaxaci

Důležitou roli hraje na golfu váš mozek. Proto mu dejte odpočinout a plně ho relaxujte. Nejdříve se nadechněte co nejvíce do plic a postupujte i do břicha. Nadechujte se nosem, dokud nebudete mít plíce i břicho plné vzduchu. Následně vydechněte pomalu vše ústy. To samé ještě jednou zopakujte, ale nejdříve naplňte břicho a následně plíce. A opět vydechněte vzduch pomalu ústy. Tím se dostane do mozku maximální možný objem kyslíku a váš mozek tak bude 100% relaxován a připraven na stres. Toto udělejte před každou klíčovou situací na hřišti.

 

Pokud budete tito metody trénovat a budete schopni je aplikovat při hře, tak vám garantuji, že bude hrát lepší výsledky než dnes. Stačí dva až tři měsíce tréninku a vaše výsledku budou určitě lepší. Naučíte se na hřišti zvládat stres a zahrajete výsledky, o kterých jste si mysleli, že nedokážete zahrát. Pěknou hru a co nejlepší výsledky vám přeje Anna Nicole Golf Academy.

Napsat komentář